Hjem   Til Studie Bibel Menu  Min Identitet Menu

Din sande Identitet

Det er fantastisk at se udviklingen af et barns forhold til sine forældre. I en tidlig alder, efterligner barnet alle sine forældres bevægelse. Han siger de samme ting hans forældre siger og gør de samme ting hans forældre gør. Med andre ord bliver han en mini-udgave af hans forældre.

Men når han bliver ældre, kan tingene begynder at ændre sig. Ydrer påvirkninger såsom tv, populær musik, og pres fra sine venner, kan ændre hans tankegang.

Konflikter opstår når et barn begynder at distancere sig fra sine forældres værdier og måde at tænke på. Nogle gange kan et barns tankegang bevæge sig så langt ude af trit med sine forældre, at det er svært at forestille sig at han og hans forældre er beslægtet.

Det samme er tilfældet med mange kristne i dag. De bære stolt den kristne titel, men deres tanker og meninger stemmer ikke overens med Gud's Ord. Intet de siger eller gør bærer overhovedet nogen lighed med deres himmelske Fader.
Som en genfødt troende, bør du ligne Gud. Du skal tænke, tale og handle som Ham. Faktisk burde du være så meget lig din Fader, at folk ikke kan høre og se forskel! Når du handler og taler som Gud, vandrere du i Ånden. At vandre i Ånden er ikke om at tilslutte sig falske/hykleriske gestus af fromt bedrag, såsom spjætte mens du beder eller nægte at arbejde på sabbatten. Vandring i Ånden er en handling af tro, som begynder med Ordet. Det er at vandre i Guds retfærdighed og vandre i hellighed. Vandring i Ånden er at tilpasse din tankegang med Gud, og hvad Han siger i sit Ord. For at blive enig med Gud's Ord, skal du først kende Han's Ord. I modsætning til hvad du måske har lært i fortiden, Bibelen er ikke en bog af restriktioner designet til at hæmme din stræben efter lykke. I stedet er det en manual for forvandling/omskabelse. Du læser ikke Skriften bare for at lære, hvad man ikke skal gøre, du læser Skriften for at dine tanker kan blive forvandlet, så de sammenstemmer med Guds tanker.

For at afgøre, hvorvidt du vandrer i Ånden, undersøg/gennemgå/ efterse/eksaminer dine tanker. Dine tanker er grundlæggende en afspejling af, hvad du ved/kender. Spørgsmålet er, hvad ved/kender du? Ved du hvad verden siger, eller kender du, hvad Ordet siger? Når det kommer til dine finanser, for eksempel, ved du, hvad verden siger om at tjene penge, eller vil du vide, hvad Gud siger, at Han har givet dig styrke, kraft, magt til at opnå rigdom (5 Mosebog 8:18)? Når det kommer til dit helbred, er du overbevist om en læges diagnose af sygdom eller tror du fast på, at ved Jesu sår er du allerede blevet helbredt (Esajas 53:5)? Hvad ved du? Når du vandre i Ånden, kan du besejre alle kødlige/verdslige tanker, som kommer til dit sind (Gal. 5:16). Når du vedvarende læser Ordet og adopterer Guds tanker som din egen, vil du begynde at ligne din himmelske Fader -  du vil være en mini udgave af Gud! lig Jesus Krist. For mere information om hvordan man kan styrke din åndelige vækst og vandre med Gud, kan du kontakte os via E-MAIL: shepherd@bbsyd.dk.
Dit liv vil aldrig blive det samme!


Skrift Henvisning:

5 Mosebog 8:18.
18 Husk på Herren din Gud; det er Ham, der giver dig kraft til at skabe rigdom, for Han vil opretholde den pagt, Han tilsvor dine fædre, som Han gør i dag.
 

Esajas 53:5.
5. Men Han [Jesus Kristus, Messias] blev såret for vore overtrædelser, knust for vor brødres skyld; os til fred kom straf over Ham [Jesus Kristus, Messias], vi fik Lægedom ved Han's sår.
 

Gal. 5:16.
1.4 Åndens modsætning til kødet, 5:16-26.
16. I skal vandre i Ånden, siger jeg, så vil I ingenlunde fuldbyrde kødets begæringer.  

OP